Prima generaţie Ford Ka, apărută în 1996, era bazată pe platforma lui Fiesta şi surprindea prin raportul foarte bun între preţul mic şi stilul funky, cam ca şi Renault Twingo. Prin urmare, nu e de mirare că a avut o carieră îndelungată, fiind produsă până în 2008.
După care a fost înlocuită de o generaţie fresh, care, de data aceasta, prelua platforma tehnică a lui Fiat 500, dar miza pe un stil ceva mai serios.
Se pare că pentru viitorul Ford Ka oficialii companiei americane au decis să abordeze o altă temă: cea low-cost. Prin urmare, cu ocazia Salonului Auto de la Guangzhou, din China, Ford prezintă noul concept Ka, maşina de serie fiind clar că va arăta similar.
La revedere stil nonconformist, bun venit pragmatismului: noul Ford Ka va avea 5 uşi, un aspect sobru (partea frontală e o mixtură între Fiesta şi B-Max), iar platforma tehnică va proveni de la actuala Ford Fiesta, însă cu modificări menite a reduce costurile de fabricaţie.
Dimensiunile conceptului Ka nu au fost deocamdată dezvăluite, dar nu e dificil de intuit că viitorul model de serie îşi propune să concureze segmentul lui Sandero. Totuşi, faţă de modelul autohton, gabaritul lui Ka va fi mai compact, pentru o mai bună manevrabilitate în trafic urban.
Principalele pieţe vizate de viitorul Ford Ka, începând cu finalul lui 2014, sunt Brazilia, India, China şi Rusia, nefiind exclus ca din 2015 să aterizeze şi în Europa, ca alternativă mai ieftină la Fiesta.
Motorizările vor varia în funcţie de piaţa de desfacere. În principal, vor consta din două propulsoare pe benzină (1.0 EcoBoost şi 1.5 cu etanol), dar şi dintr-un diesel TDCI de 1,5 litri.
Rămâne de văzut dacă noul Ford Ka se va bucura de succesul scontat, dar, pe de altă parte, celor de la Renault-Dacia ar trebui să le fie clar că, în sfârşit, concurenţa a început să se mişte.